Var med och arrangera RUT-aktivitet!

26 mars, 2019 av Erik Salmonson

Är du och din Rover/-Utmanaravdelning intresserade av att göra något kul för alla i Göteborgs-distriktet?

Hör av dig så kommer vi ut till din kår, på ett av era scoumöten. Ni är även välkomna Purpursnäckan.
När: Tisdagen den 16 april
Tid: 18:00-19:00
Adress: Delsjövägen 5, 412 66 Göteborg

Mål: Att undersöka om det finns scouter i Göteborgs-distriktet som vill planera och genomföra något Rover- och Utmanararrangemang under hösten/vintern 2019.

Syfte: Distriktet vill gärna stötta utmanarlag att engagera sig i distriktet. Under kvällen kommer vi att undersöka om det finns några Rover- eller Utmanarlag med ledare i Göteborgs-distriktet, som själva eller tillsammans med några andra kårer, vill planera och genomföra något arrangemang för just Rover- och utmanare i Göteborgs scoutdistrikt.

Kanske har ni på kåren något roligt som ni vill genomföra och tänker att det vore kul om fler kårer från distriktet deltog? Eller så har ni en dröm om att få hålla i och ta ansvar för ett arrangemang som redan är genomfört, exempelvis scoutbalen eller pepparkaksbaket?
Hoppas vi ses, vill ni att vi kommer till er på ett scoutmöte istället är det bara att ringa/smsa 0728-570519!

Välkomna önskar och hälsar Anna Lundqvist och Danielle Reichl, distriktets kontaktpersoner för Rover- och utmanararrangemang.