NM170811-8102574

ÄVENTYRET

Äventyret 2024 inställt

Eftersom distriktet inte lyckats hitta en grupp som vill hålla i Äventyret i år tvingas vi ställ in detta mycket populära arrangemang men hoppas hitta engagerade medlemmar som vill hålla i det nästa år.

Är du en av dem som driver Äventyret 2025? Kontakta kansliet: info@gbgscout.se

Äventyret är en tävling som arrangeras för scouter i Göteborgs scoutdistrikt. Det är ett mycket uppskattat arrangemang där man dels får sätta sina kunskaper på prov inom patrullen men också ges möjligheten att träffa andra scouter från distriktet. Tävlingen går ut på att patruller om 3-6 medlemmar går ett spår, får lösa problem och genomföra uppgifter på olika kontroller. Scouterna är indelade i fyra olika klasser; Spårare, Upptäckare, Äventyrare och Utmanare.  Alla patruller måste ha en vuxen ledare på plats som ansvarar för dem. Spårarna måste ha en vuxen ledare med sig ut på spåret och vi rekommenderar även att en vuxen går tillsammans  med Upptäckarna.

Kontroller

Passa på att ha ledarvård och kör en kontroll på Äventyret! Eller är ni några Roverscouter som behöver syresättas? Vi behöver hursomhelst hjälp med att arrangera kontroller, för att scouterna ska få ett så bra äventyr som möjligt! Kontrollinstruktion, alltså våra ramar för hur en kontroll ska skapas och genomföras.

Kontakt

Alla frågor eller funderingar på arrangemanget, anmälan, kontrollinstruktion, poängsättning eller annat går bra att skicka till

Vi ses och hörs!

Äventyret 10 år 2023 – Tack till alla som var med och deltog på olika sätt!

Resultat Äventyret 2023

Vi vill  passa på att än en gång be om ursäkt för strulet med övernattningen för Spårare och Upptäckare. Det blev fel och vi funderar som bäst på hur vi kan undvika en sådan situation igen samt hur vi kan gottgöra detta. Har du fler frågor om själva händelsen så finns en FAQ här

Vi vill även passa på att tacka alla ledare för ett riktigt bra samarbete under hela helgen – arrangemangsteamet kände ett stort och hjärtligt stöd och det hjälpte stort, speciellt under stunder då läget var lite extra pressat. Det visar att vi lever som vi lär; learning by doing, att möta svårigheter med gott humör, att känna ansvar för sig själv och andra, och att vara en god kamrat – i verkligheten.

Vänliga hälsingar
Anders Wilson, distriktsordförande 0708-710 450
för alla i Arrangemangsteamet Äventyret 2023, distriktsstyrelsen och på kansliet

===============================