UN-Island6

UTBILDNINGAR

Utveckla dig själv och ditt ledarskap!

Scouterna ger en fantastisk chans till utbildning och utveckling inom både ledarskap och flera andra områden. Ta chansen att ta nästa steg som ledare, lära dig något nytt eller bara träffa massa nya vänner!

Utbildningar och kurser ordnas på flera håll i Sverige för både scouter, avdelningsledare, kårfunktionärer eller dig som bara vill utveckla dig själv. Här har vi samlat lite information om de ledarskapsutbildningar som finns inom Scouterna, samt de aktuella utbildningar, kurser och föreläsningar som ordnas av distriktet.

Det sker just nu en omorganisation i Scoutsverige gällande just utbildningar. I dag ligger alla ledarutbildningar i Scouternas regi direkt under Scouternas folkhögskola och ett arbete mot större samarbete mellan lokala utbildningsteam pågår just nu. Vi ska göra vårt bästa för att hålla den här sidan uppdaterad så att du alltid kan hitta den utbildning du vill gå så nära som möjligt i både tid och rum!