glada_scouter_som_leker

Har du en idé? Vi stöttar dig att förverkliga den!

Att vara scout är att vara del av en stor gemenskap! Distriktet är en plattform för möten och ett stöd när man vill ordna arrangemang för alla kårer i Göteborg med omnejd.

Har du en idé? Vi stöttar dig att förverkliga den!

Till distriktet kan du också vända dig om du har en bra idé på ett arrangemang. Kanske har du, ditt utmanarlag, kompisgäng eller ledarteam en jättebra idé på en aktivitet för scouter i distriktet? Hör av dig till oss, så får ni stöttning i att genomföra det genom hjälp med projektplan, kontakter, marknadsföring, viss ekonomisk säkerhet och erfarenhet. Kanske vill just du ordna en bussresa till London, en vandring i fjällen, en äventyrshajk längs kusten, en myskväll för ledare eller något helt annat? Vi hjälper dig att förverkliga idéerna! Skicka ett mejl till info@gbgscout.se och berätta!

Här är Göteborgscouternas återkommande arrangemang: