Kragenäs

Möjligheternas mötesplats!

Göteborgs scoutdistrikt håller tillsammans med Göteborgsscouternas Stiftelse på att utveckla vårt vackra lägerområde Kragenäs – möjligheternas mötesplats!

Här erbjuds du och din scoutgrupp en havsnära lägerupplevelse med ett brett programutbud och härliga möten, allt förberett för att skapa minnen för livet. I Kragenäs basutbud ges tillgång till vatten, toaletter, duschar, ved, slanor, livsmedelsförvaring och möjlighet att ladda exempelvis din mobiltelefon. Under hela sommaren finns dessutom Kragenäs kiosk öppen för dig, alltid välfylld med godsaker som ytterligare förgyller din upplevelse på möjligheternas mötesplats!

På plats finns engagerade lägervärdar som tillsammans med glada funktionärer ser till att ditt läger blir så härligt som det ska vara. Om du har frågor så finns Kragenäs lägerservice självklart tillgänglig för dig både innan, under och efter ditt arrangemang. Ta del av alla möjligheter och boka idag!

Mer information hittar du på Kragenäs hemsida

Har du kanske tips eller förslag på vilken verksamhet du skulle vilja se på Kragenäs? Hör då mer än gärna av dig till distriktsstyrelsen.