Kragenäs ligger vid kusten i Bohuslän, i Tanums kommun ca 14 mil norr om Göteborg. Nedan hittar du hur man tar sig till Kragenäs.

Adress och telefon

Kragenäs
Myren 3
457 91 Tanumshede

Tel: +46 525-233 80

Mail: kragenas@gbgscout.se

Med egen bil eller buss

Kör E6 norrut från Göteborg:

När ni passerat Tanumshede så fortsätter ni ytterligare ca 10 km och svänger av på avfart 108, skyltat Resö.

Sväng vänster i första och andra rondellen och sen höger mot Resö.

Efter ett par kilometer finns en skylt GBG-Scouternas Kragenäs. Sväng vänster här för att komma till gästparkeringen och stora lägerängen.

Vill du istället till Pannbergsstugan tar du nästa avfart till vänster innan bron till Resö och därefter vänster igen mot vägbommen. Håll sedan höger.

Tänk på att så snart du svängt av E6 är vägen slingrig och inte upplyst, så se upp för andra trafikanter och djur på vägen!

Med kollektivtrafik

Det går att åka buss till Kragenäs vägskäl. Därifrån är det gångavstånd (drygt 3 km) till lägerområdet och Pannbergsstugan.

Närmaste tågstation heter Överby. Därifrån är det ca 8 km till Kragenäs. Smidigast är att ta en buss från Överby till Kragenäs vägskäl och gå därifrån.

För färdväg, aktuella tidtabeller och förslag på resa, läs mer hos Västtrafik.

Karta

Karta till Kragenäs hittar du exempelvis hos Google Maps